در سال 1971 یک مبتکر ژاپنی بر اساس بازی "Reversi" اتللو را طراحی و ثبت تجاری کرد. این بازی با وجود عمر کوتاهش در ذهن علاقه مندان بازی های فکری سراسر جهان شهرت و محبوبیت روزافزونی ایجاد کرده است. تا جایی که هم اکنون نمایندگان رسمی آن در 62 کشور، سالانه 350 تورنمنت اتللو برگزار می کنند.

همچنین فدراسیون جهانی اتللو(WOF) هر سال به میزبانی یکی از 31 فدراسیون ملی مسابقات جهانی آن را اجرا و به فرد قهرمان جام جهانی اتللو را اهدا می کند.

راز جذابیت این بازی دونفره در این است که قواعدی بسیار ساده دارد ولی استراتژی هایش پیچیده و عمیق است.

در این بازی هر بازیکن در نوبت خود با گذاشتن مهره، مهره های حریف را بین مهره های خود گرفتار، و آنها را به نفع خود بر می گرداند. حریف مقابل نیز با بکارگیری نکات استراتژیک و انتخاب خانه مناسب در صفحه همین عمل را تکرار می کند و در نتیجه مهره ها در صفحه دایما در حال چرخش و رنگ عوض کردن می باشند. در پایان بازیکنی که بیشترین تعداد مهره را به نفع خود برگردانده باشد برنده بازی خواهد بود.

نام بازی اتللو برگرفته از نمایشنامه شکسپیر نوشته شده در سال (5-1604) می باشد. زمینه و رنگ متضاد مهره های بازی ناشی از شخصیت های خیر و شر نمایشنامه است.

شما اتللو را در یک دقیقه می اموزید، اما عمری درگیر مهارت های آن خواهید بود و در هر سنی که هستید با این بازی وارد رقابتی جدی، جذاب و هیجان انگیز خواهید شد؛ به گونه ای که با پایان یافتن هر بازی، مشتاقانه پیشنهاد شروع دوباره دهید.